Dwóch mistrzów swoich instrumentów – harmonijkarz Grégoire Maret i harfista Edmar Castañeda stworzyli jeden z najbardziej niezwykłych jazzowych duetów na świecie!
”Nie ma drugiej takiej osoby, która tak doskonale opanowała harmonijkę, że może rywalizować z każdym innym instrumentem” – Herbie Hancock o Grégoire Maret
”Ogromny, wszechstronny talent o urzekającej charyzmie, który sprawia, że jego harfa wręcz lśni blaskiem”
– Paquito D’Rivera o Edmarze Castañeda
– Byłem zahipnotyzowany tym, co Edmar zagrał na harfie – przyznaje Maret, który z Castañedą po raz pierwszy wystąpił na scenie podczas koncertu Markusa Millera na Monte Carlo jazz Festiwal. – To było świeże i piękne. Już wtedy wiedziałem, że musimy coś zrobić razem.
Niedługo potem Castañeda zaprosił Mareta do zagranai wspólnych koncertów w Bogocie i okolicznych górach. Co jest znamienne, bo chociaż obaj osiedli i pracują w Nowym Jorku, to wychowywali się w górzystych okolicach (Maret – w Szwajcarii, a Castañeda w Kolumbii) i – jak sami przyznają – to także ich połączyło.
Od czasu przeprowadzki do Nowego Jorku Grégoire Maret wypracował sobie miano jednego z najbardziej znanych wirtuozów harmonijki ustnej na świecie. (W ostatniej ankiecie magazynu „DownBeat” – 2021 – uznano go za najlepszego harmonijkarza!) Jego własne wypracowane przez lata brzmienie sprawia, że doskonale czuje się on w różnych gatunkach muzycznych.
Grał między innymi Marcusem Millerem i Herbie Hancockiem, Cassandrą Wilson, Richardem Boną, Kurtem Elingiem, Davidem Sambornem, Johnem Patitucci, ale także ze Stingiem i Eltonem Johnem. W roku 2005 razem z Pat Metheny Group nagrał płytę, która otrzymała nagrodę Grammy w kategorii Best Contemporary Jazz Album.
Pod opieką wielkiego Paquito D’Rivera, Castañeda stał się wirtuozem harfy kolumbijskiej, i tworzy ma niej zadziwiającą różnorodność tekstur i rytmów, do maksimum wykorzystując 34 struny i szeroki zakres tonalny. Współpracował między innymi z Johnem Scofieldem, Gonzalo Rubalcabą, Marcusem Millerem i Johnem Patitucci.
Maret i Castañeda wspólnie wydali płytę zatytułowaną „Harp Vs Harp”, na której znajdziemy między innymi ich własne aranżacje tradycyjnych brazylijskich pieśni, standardów jazzowych oraz własne kompozycje. I głównie materiał z tego albumu usłyszymy w czasie koncertu towarzyszącego Blue Note Poznań Competition 2022.
Blue Note Poznań Competition 2022
dofinansowano ze środków Miasta Poznania
.
.
.
oraz środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego.
.
.
.