Zobaczcie, jak Wiesław Prządka tłumaczy, między innymi, czym bandoneon różni się od akordeonu, a także dlaczego tanga Galliano gra się wyłącznie na akordeonie.
Wiesław Prządka zwykł mawiać, że urodził się po to aby grać na akordeonie. Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – bandoneonu, instrumentu charakterystycznego dla tanga.
W 2009 r. przyczynił się także do reaktywacji krakowskiego zespołu Hot Swing z którym nagrał płytę i jest jego członkiem. To wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette.
Jako wszechstronny artysta koncertuje na estradach całej Europy, a także Stanach Zjednoczonych. Dokonał szeregu nagrań dla rozgłośni radiowych i telewizyjnych w Polsce, Szwecji, Niemczech, Holandii, Francji, Danii, Belgii, Włoszech.
Ma na swoim koncie wiele płyt nagranych z własnym zespołem New Musette Quartet, z zespołem Hot Swing, New Tango Bridge, oraz wybitnymi wokalistami i orkiestrami.
Zobacz wywiad, jakiego Wiesław Prządka udzielił Porozmawiajmy.TV.