Wojtek Mazolewski z jednej strony nawiązuje do klasycznych brzmień i technik nagrywania, będąc muzycznym spadkobiercą docenianych na całym świecie klasyków polskiego jazzu, z drugiej strony tworzy muzykę świeżą, zrozumiałą dla młodej publiczności słuchającej nowych trendów, znającej jazz raczej przez pryzmat takich artystów jak Koop, Brad Mehldau, czy Robert Glasper Experiment.
Muzyka z najnowszej płyty kwintetu Wojtka Mazolewskiego zatytułowanego “Polka” to swego rodzaju pamiętnik wędrowca, stąd tytuły „Paris”, „Berlin” czy „Bangkok”. „Polka” łączy tradycję z nowoczesnością – muzycznie (m.in. covery Major Lazer, Rage Against The Machine i Nirvany) i ideowo – wydaniu towarzyszy specjalna oprawa graficzna – na okładce znalazło się zdjęcie Małgorzaty Braunek, zrobione przez mistrza fotografii Tadeusza Rolke. Album „Polka” to popis możliwości współpracowników Mazolewskiego: Joanny Dudy, Oskara Töröka, Marka Pospieszalskiego, Qby Janickiego. Patronat nad płytą objęli: Program Trzeci Polskiego Radia, Co Jest Grane, Jazz Forum, Jazz Soul.pl
Muzyczne działania Mazolewskiego dały początek boomu polskiej muzyki jazzowej na początku XXI wieku, a niekonwencjonalna, jak na warunki sceny rodzimego jazzu aktywność, wpłynęła na nową lokalizację tego gatunku muzycznego w świadomości przede wszystkim młodego słuchacza.
Prowadząc swój sztandarowy zespół Pink Freud, wydał w 2007 roku w Universal Music Polska album zatytułowany „Punk Freud”, rozpoczynając tym samym przełom w recepcji jazzu w Polsce, którego echa brzmią do dziś. Potem, w 2008 roku, dokonując charakterystycznej dla siebie volty, wydał, w tej samej wytwórni, płytę „Grzybobranie”, nowoczesną wariację na temat klasyka polskiego jazzu, „Winobrania” Zbigniewa Namysłowskiego. W międzyczasie nawiązał współpracę z numerem jeden rodzimego hip hopu, tandemem Fisz Emade i wydał z nimi, jako Bassisters Orchestra, płytę pod tym samym tytułem. W 2009 r. zmienił skład osobowy Pink Freud oraz Wojtek Mazolewski Quintet i otworzył nowy rozdział swojej muzycznej biografii. „Monster of Jazz”(2010), „Horse and Power”(2012), „Smells Like Tape Spirit” (2012), “Wojtek w Czechosłowacji” (2012) to albumy, które odniosły nie tylko sukces wydawniczy, ale przede wszystkim zaowocowały trasami koncertowymi w m.in. Japonii, Meksyku, Maroko, Niemczech, Austrii, Belgii, Francji, Portugalii, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Węgrzech, Szwecji, Słowenii, Słowacji, Czechach, Ukrainie, Rumunii.