Koncert promujący nową płytę z okazji 100. rocznicy urodzin Astora Piazzolli. W programie największe przeboje mistrza tanga Astora Piazzolli, m.in. Michelangelo 70, Invierno Porteno, Verano Porteno, Milonga del Angel, Soledad, Concierto para quinteto….
Wiesław Prządka Quinteto Tango Nuevo powstałe na wzór zespołów, z którymi koncertował sam Astor Piazzolla, to zwieńczenie trwającego już ponad 20 lat romansu Wiesława Prządki ze stylem tango. Polski bandoneonista, zupełnie jak Piazzolla przed laty, zgromadził w zespole wszechstronnych instrumentalistów reprezentujących różne gatunki muzyczne – tak, aby tango nuevo, będące fuzją stylu tango, muzyki klasycznej, jazzowej i rozrywkowej, rozbrzmiewało w pełni swojej różnorodności.
Muzycy Quinteto Tango Nuevo to światowej klasy artyści o różnorodnych zainteresowaniach muzycznych, które mistrzowsko łączą w dźwiękach tango nuevo.
Wiesław Prządka – jeden z najwybitniejszych polskich akordeonistów i bandoneonistów, kompozytor, aranżer. Sam zwykł mawiać, że urodził się po to, aby grać na akordeonie.
Zakochany w muzyce francuskiej artysta, któremu w duszy rozbrzmiewa namiętne tango. Ta muzyka doprowadziła go do kolejnego odkrycia – bandoneonu, instrumentu charakterystycznego dla tanga. Jak dotąd jest jedynym polskim bandoneonistą koncertującym na bandoneonie diatonicznym. Szerokie horyzonty muzyczne Wiesława Prządki zaowocowały współpracą z największymi postaciami sceny muzycznej – między innymi Richardem Galliano, Jose Juniorem Mossalinim, Izydorem Leitingerem Hanną Banaszak, Grażyną Brodzińską, Olgą Bończyk, Justyną Szafran, Jadwigą i Tadeuszem Katami, Waldemarem Malickim, Krzesimirem Dębskim, Zbigniewem Wodeckim, Krzysztofem Kilijańskim, Jackiem Wójcickim, Jackiem Kotlarskim, Chrisem Schittulli, Bohdanem Jarmołowiczem, Zbigniewem Górnym.
Wirtuoz, któremu zawdzięczamy triumfalny powrót akordeonu jako instrumentu solowego na sceny filharmonii, jak również rozpropagowanie w Polsce stylu musette i new musette. To on udowodnił, że akordeon może z powodzeniem wkomponować się w najróżniejsze style muzyczne jak swing, jazz, tango, latino itd.
Gosha Kowalinska – mezzosopran. Artystka scen operowych urodzona w Poznaniu, przygodę z muzyką rozpoczyna od nauki gry na pianinie i śpiewaniu w poznańskim chórze dziewczęcym Skowronki. W wieku trzynastu lat przeprowadza się de Francji, gdzie pokonuje kolejne etapy swojej edukacji muzyczno-teatralnej. Po ukończeniu liceum, studiuje reżyserię dźwięku i jednocześnie zaczyna kształcić swój głos w Konserwatorium w Paryżu. Absolwentka (z wyróżnieniem) studiów wokalnych w Ecole Normale de Musique de Paris, swoje zamiłowania aktorskie rozwija rownież w szkole sztuk teatralnych Ecole Claude Mathieu, gdzie uzyskuje dyplom aktorski w 2009 roku.
Karierę operową rozpoczęła za granicą, ale od kilku lat również gości na polskich scenach. Główne partie mezzosopranowe takie jak Carmen, Amneris, Azucena, Mrs Quickly, Suzuki, Fenena, Maddalena, Mrs Grose, Gosha wykonywala na scenach teatrow takich jak Bunka Kaikan w Tokio, La Seine Musicale de Paris, Opera Saint Etienne, Opera Grand Avignon, Theatre Champagne de Troye, we Francji, Teatro lirico di Cagliari, Teatro Coccia di Novara, Teatro Mancinelli w Orvieto we Włoszech, Opera Teatr Narodowy we Lwowie, Opera d’Alger w Algierii, Festival Printemps Musical d’Essaouira w Maroku, Festiwal Opera Tigre w Argentynie, J K Tyl Theatre w Pilzen – Czechy. Spiewa pod dyrekcja miedzynarodowej slawy dyrygentow jak Laurent Petitgirard, Stefano Ranzani, Maurizio Arena, Kazuki Yamada, Miguel Campos Neto, Vasyl Vasylienko, Franck Chastrusse-Colombier, Myron Yusupovych, Andrei Chevtchuk, Nicolas Karauze, Frederic Deloche, Gaspard Brecourt…
Pasję do tanga, Gosha rozwijała najpierw na parkiecie. To w 2019 roku, Michał Znaniecki powierzył jej główną rolę w swoim spektaklu „Maria de Buenos Aires”, gdzie, jako Maria, Gosha zadebiutowała w Warszawskiej Operze Kameralnej. W tym samy roku, spotkanie z Wiesławem Przadką zaowocowało kilkoma koncertami, między innymi w słynnym klubie Blue Note w Poznaniu, oraz zaproszeniem do współpracy przy płycie Quinteto Tango Nuevo zadedykowanej Piazzolli, gdzie Gosha występuje gościnnie w niecodziennym dla siebie repertuarze tango.
Zbigniew Wrombel – jest basistą uniwersalnym. Jego wszechstronne zainteresowania muzyczne sprawiają, że porusza się swobodnie i chętnie po różnych obszarach stylistycznych. Preferuje nowoczesny jazz akustyczny i elektryczny zabarwiony odcieniami rhythm’n’bluesa, funku i muzyki latynoskiej. Często grywa także tango nuevo w stylu Astora Piazzolli oraz uczestniczy w projektach muzyki pop.
Prowadzi swoje własne zespoły jazzowe, najczęściej tria i kwartety. Lubi też pracę w studiach nagraniowych, gdzie jest chętnie zapraszany, nie tylko przez muzyków jazzowych.
Obok działalności koncertowej i studyjnej Zbigniew Wrombel często angażuje się w pracę dydaktyczną, prowadząc zajęcia na warsztatach muzycznych i jazzowych między innymi w Chodzieży, Puławach, Pułtusku, Lesznie, Stargardzie, w Równe (Ukraina), Växjö (Szwecja).
Marcin Suszycki – jest koncertmistrzem Filharmonii Poznańskiej im. Tadeusza Szeligowskiego. Z orkiestrą tą występuje również jako solista, koncertując z takimi dyrygentami, jak: Marek Pijarowski, Łukasz Borowicz i Frank Strobel. Miał okazję współpracować również z Christopherem Hogwoodem. Współpracuje także z Orkiestrą Collegium F pod dyrekcją Marcina Sompolińskiego jako koncertmistrz oraz solista, jest gościnnym koncertmistrzem Orkiestry Akademii Beethovenowskiej, współpracując
z Krzysztofem Pendereckim, Wasilijem Petrenko oraz Jackiem Kaspszykiem.
W 2013 roku otrzymał zaproszenie od Scottish Chamber Orchestra i występował z tym zespołem jako gościnny koncertmistrz w Edynburgu, Glasgow oraz St. Andrews.
Marek Piątek – gra na kilku odmianach gitary uprawiając różne gatunki muzyczne: jazz – w tym gypsy swing, bossa nova, muzyka klasyczna, tango, romans cygański. Na profesjonalnej scenie muzycznej zaistniał otrzymując, wraz z własnym zespołem Overtime, nagrodę na festiwalu Jazz Juniors w 1990 roku. Od tamtej pory, oprócz występów solowych współpracował z gwiazdami polskiej estrady, takimi jak Maciej Maleńczuk, Alosza Awdiejew, Grzegorz Turnau, Krzysztof Kiliański, Piotr Rubik, Zbigniew Wodecki, intensywnie koncertując w kraju i za granicą, nagrywając dziesiątki płyt (w tym nominowany do „Fryderyka” album „Maleńczuk gra Młynarskiego”), uczestnicząc w licznych programach telewizyjnych i radiowych oraz festiwalach.
W świecie tanga i muzyki Astora Piazzoli Marek Piątek pojawił się w 2004 r. wchodząc w skład projektu Tango Bridge z Waldemarem Malickim oraz Trio Revirado. Od tamtego czasu regularnie współpracuje z Wiesławem Prządką na gruncie różnych zespołów, w tym również w duecie Tango Paris.
Marek Piątek jest również kompozytorem utworów jazzowych oraz twórcą i producentem serii wydawnictw z autorską muzyką tzw. użytkową. Od 1991 r. pracuje także jako pedagog w szkołach muzycznych I i II stopnia.
Rafał Karasiewicz – pianista, kompozytor i producent. Jako kompozytor, kierownik muzyczny, bandleader oraz dyrygent ma na swoim koncie współpracę z Teatrem Muzycznym Capitol, Teatrem Polskim we Wrocławiu, Teatrem Nowym w Poznaniu a także z Teatrem Ad Spectatores oraz Teatrem Dramatycznym w Wałbrzychu i Teatrem im. C.K. Norwida w Jeleniej Górze. Przez wiele lat współpracował z Przeglądem Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Poza działalnością teatralną współpracował z Leszkiem Możdżerem, Krzysztofem Herdzinem, Krzesimirem Dębskim, Piotrem Dziubkiem, Orkiestrą Tomasza Szymusia, Krzysztofem Kiljańskim, Grażyną Łobaszewską, Justyną Szafran, Olgą Bończyk, Piotrem Baronem oraz Big-Bandem Aleksandra Mazura. Leader kwintetu Karasiewicz Power Set.
Jest autorem orkiestracji utworów polskiej muzyki filmowej, składający się na nominowany do Fryderyka album „Celuloid” w wykonaniu wirtuozów gitary: Marka Napiórkowskiego i Artura Lesickiego. Jest pomysłodawcą i założycielem Szkoły Animacji Muzycznej we Wrocławiu.
Każda osoba wchodząca na koncert musi na wejściu pozostawić czytelnie wypełnione oświadczenie o stanie zdrowia. Oświadczenie można wypełnić na miejscu lub przynieść wypełnione – druk można POBRAĆ TUTAJ.
Odmowa pozostawienie oświadczenia, zgodnie z obowiązującymi przepisami skutkować będzie brakiem możliwości wejścia na koncert. W tej sytuacji nie przysługuje zwrot należności za bilet.