przewodniczący jury
Kompozytor, skrzypek jazzowy i dyrygent. Jako lider String Connection koncertował w niemal całej Europie, a także w USA i Kanadzie. Występował z nim także na festiwalach jazzowych: Baden-Baden, Paryżu, Hadze, Helsinkach, Berlinie, Montrealu, Reno, Norymberdze, Bilbao, Budapeszcie i Jazz Jamboree w Warszawie.
Razem ze String Connection został laureatem pierwszej nagrody Światowego Konkursu Jazzowego w Hoeilaart w Belgii (1983) oraz Nagrody im. Stanisława Wyspiańskiego (1985). Wielokrotnie zdobywał tytuł Najlepszego Skrzypka, Kompozytora, Aranżera Roku w ankietach magazynu „Jazz Forum”.
W roku 1985 znalazł się na liście dziesięciu najlepszych skrzypków jazzowych amerykańskiego pisma „Down Beat”. W ostatnich latach skomponował ponad pięćdziesiąt utworów symfonicznych i kameralnych m.in.: operę, 4 oratoria, utwory religijne, 11 koncertów instrumentalnych.
Jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, m.in.: konkursu z okazji 25-lecia festiwalu Poznańska Wiosna Muzyczna, nagrody Kanadyjskiej Akademii Filmowej Genie Award ’88, nagrody premiera za Twórczość dla Dzieci.
Tworzy również muzykę filmową, teatralną i eksperymentalną. Skomponował przeszło 40 utworów symfonicznych i kameralnych, muzykę do ponad 50 filmów fabularnych i telewizyjnych, do 35 sztuk teatralnych oraz utwory dla dzieci. Jest autorem ponad 100 piosenek.
Podjął również działalność dyrygencką przygotowując nagrania m.in. dla Sony Classical Records. Prowadził koncerty z udziałem międzynarodowych gwiazd.
W roku 2000 Dębski otrzymał nagrodę Fryderyk w kategorii Kompozytor Roku oraz nagrodę Międzynarodowej Akademii Filmowej – Philip Award za muzykę do filmu „Ogniem i mieczem”.
Otrzymał także nagrodę za muzykę do „W pustyni i w puszczy” na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Pyros w Grecji.
Muzyk – instrumentalista, kompozytor i aranżer. Gra na kontrabasie i gitarach basowych. Jest absolwentem Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie kontrabasu. Od wielu lat zalicza się do czołówki muzyków jazzowych w Polsce. Grał w takich zespołach jak String Connection, Walk Away, Air Condition Zbigniewa Namysłowskiwego, Vintage Band Spirituals and Gospel Singers, Classic Jazz Quartet i wielu innych. Współpracuje też między innymi z takimi muzykami jak Jan Ptaszyn Wróblewski, Krzesimir Dębski, Henryk Miśkiewicz, Jarek Śmietana, Tomasz Szukalski, Jan Jarczyk, Artur Dutkiewicz, Adam Wendt, Piotr Baron, Grzegorz Nagórski, Maciej Sikała, Wiesław Prządka, Wojtek Mrozek, Janusz Strobel Maciej Strzelczyk oraz wokalistkami: Haliną Zimmermann i Justyną Szafran. Brał też udział w wielu festiwalach jazzowych, a także w międzynarodowych projektach jazzowych z udziałem takich artystów jak Keith Dunn, Eb Davies, Jean-Paul Bourelly.
Zbigniew Wrombel jest basistą uniwersalnym grającym na różnych instrumentach basowych: gitarach cztero-, pięcio- i sześciostrunowych, progowych i bezprogowych oraz na kontrabasie akustycznym i elektrycznym. Jego wszechstronne zainteresowania muzyczne sprawiają, że porusza się swobodnie i chętnie po różnych obszarach stylistycznych. Preferuje nowoczesny jazz akustyczny i elektryczny zabarwiony odcieniami rhythm’ n’ bluesa, funku i muzyki latynoskiej. Prowadzi swoje własne zespoły jazzowe, najczęściej tria i kwartety. Lubi też pracę w studiach nagraniowych, gdzie jest chętnie zapraszany, nie tylko przez muzyków jazzowych.
Jako muzyk studyjny nagrał wiele sesji z różnymi artystami. Lista artystów jest długa i zawiera także wokalistów muzyki pop takich jak Zbigniew Wodecki, Andrzej Zaucha, Ryszard Rynkowski, grupa Vox, Eleni, Krystyna Prońko, Grażyna Łobaszewska, Piotr Schulz, Gabriel Fleszar, Andrzej Cierniewski.
Obok działalności koncertowej i studyjnej Zbigniew Wrombel często angażuje się w pracę dydaktyczną, prowadząc zajęcia na warsztatach muzycznych i jazzowych między innymi w Chodzieży, Puławach, Pułtusku.
Dziennikarz i krytyk muzyczny, promotor jazzu oraz organizator koncertów i festiwali; absolwent etnografii i dziennikarstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (praca dyplomowa na temat inspiracji ludowej w polskim jazzie i muzyce rozrywkowej), a także absolwent kursu Jazz & Black Music w UCLA.
Ma na swoim koncie kilka tysięcy artykułów w prasie krajowej: Wprost, Newsweek, Jazz Forum, Jazz a GoGo, Jazzi Magazine, Wychowanie Muzyczne w Szkole, Kultura, Razem, ITD, Magazyn Muzyczny-Jazz, Głos Wielkopolski, Express Poznański, Dziennik Poznański, Gazeta Poznańska, Notes Jazzowy, NURT, Brzmienia Hi-Fi, Spojrzenia…
Współpracownik zagranicznych magazynów muzycznych: Jazz Hot-Francja, Living Blues – USA, Jazz Notes-Francja, Musik Markt-Niemcy, World Broadcast News – USA, Music Woche – Niemcy, JazzNow – USA, Goldmine – USA, Jazz-Szwajcaria, Rejoice – USA, One To One – Anglia…
Książki: Nie tylko muzyka (1988), Fan Club Special (1994), Czas Komedy (1993), Blues/Punk/Disco (1994), Era Jazzu (1999), Encyklopedia Muzyki Popularnej – JAZZ (1999), Czas Komedy (2013, z M. Karewiczem).
Publikacje w zagranicznych opracowaniach: Jazz Research Book-Austria, Pitt Jazz Journal – USA
Producent płyt i autor komentarzy: Vintage Band, Looking East, Robert Łuczak, Louis Armfield, Marcelo Noia, James Bronson, String Connection, From The World, Jazz w Poznaniu, Giovanni Mirabassi & A.Jagodziński Trio, David Murray – Circles, Penderecki Jazz, Contemporary Quartet, Lester Bowie & Miłość, Era Jazzu Festival 2000, New Black Music, Christmas Night – Al Di Meola, Friend ‚n’ Fellow, AACM Quartet, Tribute to Glenn Miller, Al Di Meola & Amadeus Chamber Orchestra, From Roots to Hip-Hop, Detroit Gospel Singers, Era Jazzu for New Orleans, Era Jazzu – Holy Cole, It’s JAZZ, kolekcja Giganci Jazzu (20 CDs), All That ERA JAZZU, String Connection 2012, Era Jazzu Wish You a Merry Christmas, Fritatta, The Best Jazz… Ever!, Standards & Hits, EMPiK Jazz Club (kolekcja 25 CDs).
Współorganizator oraz Dyrektor Artystyczny festiwali Poznań Jazz Fair, Folk Blues Fair, cyklu koncertowego ERA JAZZU oraz wielu koncertów jazzowych.
Wykładowca: University Of Pittsburgh – Jazz Institut /USA, Institute For Jazz Reserach /Austria, Studium Music-Businessu /St.Petersburg, Studium Informacji i Promocji Kulturalnej/Poznań, UAM Wydział Pedagogiczno – Artystyczny
Członek: International Association For Jazz Research / Austria, International Jazz Hall of Fame / Pittsburgh, USA., International Jazz Federation / USA, International Electronic Music Association / USA, International Association Of Jazz Educators / USA, Międzynarodowego Jury: Jazz Hall Of Fame / USA, Międzynarodowego Jury: Radio France International, Chicago Jazz Institute / USA, Jazz Journalists Association / USA, International Festivals & Event Association, European Jazz Network
Stypendysta United States Information Agency / Music USA, InterNationes / Jazz in Germany, Canadian Council for Arts
————————
Organizatorem konkursu jest
Stowarzyszenie Inicjatyw Muzycznych Blue Note w Poznaniu
Blue Note Poznań Competition odbywa się dzięki dofinansowaniu ze środków Miasta Poznania
oraz ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego
patronat medialny: