Soliści – instrumentaliści
Michał Ciesielski
Kompozytor, aranżer i pianista jazzowy. Ukończył z wyróżnieniem studia na specjalności Kompozycja i Aranżacja Jazzowa w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie prof. Leszka Kułakowskiego. Przez rok studiował w Instytucie Jazzu w Katowicach w klasie prof. Jacka Glenca.
Obecnie na powrót związany z AM w Gdańsku jako pedagog i absolwent fortepianu jazzowego w klasie prof. Włodzimierza Nahornego i dr. Sławomira Jaskułke.
Jest laureatem licznych nagród (Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Komedy w Słupsku, Europejskie Integracje Muzyczne w Żyrardowie, Fama 2011, RCK pro Jazz Festiwal, School & Jazz Festiwal, Ogólnopolski Festiwal Piosenki Artystycznej Wschody (nagroda dla najlepszego akompaniatora), Międzynarodowy konkurs jazzowy Big Sky 2016 w Moskwie). Jako pianista jazzowy występował z licznymi składami w całej Polsce, a także w Niemczech, Anglii, Holandii, Włoszech, Rosji i Kazachstanie.
Maciej Kądziela
Jeden z czołowych polskich saksofonistów altowych, kompozytor, absolwent Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. Wyróżnia go specyficzne brzmienie saksofonu oraz styl improwizacji.
Dużą rolę w kreacji jego artystycznego świata wywiera muzyka ludowa z okolic miejscowości z której pochodzi – Opoczna. Poprzez muzyczne eksperymenty, młody muzyk postanowił skupić się na własnych projektach, które w najoczywistszy sposób określają jego muzyczną osobowość. Połączenie oberków z kopenhaską awangardą, czy prostych melodii, ubranych w polimetryczne rytmy tworzy fundament jego wizji artystycznej.
Maciej jest laureatem wielu nagród i konkursów jako solista oraz lider zespołu. Wraz z zespołem Tuźnik/Kądziela Quartet zdobył Grand Prix jednego z najbardziej prestiżowych festiwali jazzowych – Jazz Nad Odrą w 2011 r.
Zdobył również nagrody podczas Novum Jazz Festiwal, Krokus Jazz Festiwal, Azoty Tarnów Jazz Festiwal, Grand Prix RCK Pro Jazz Festiwal z Tuźnik/Dobosz/Kądziela Trio, II nagroda na Krokus Jazz Festiwal z Kądziela/Zagórski/Kostka Trio, Nagroda specjalna na Azoty Tarnów Jazz Festiwal, Grand Prix Festiwalu Jazz Wolności 2016 z Kądziela/Zagórski Quartet, Spacial Prisen på UNG Nordic Jazz Contest.
Ostatnie lata spędził w Kopenhadze, gdzie studiował. Tam właśnie powstał kwartet: Maciej Kądziela – saksofon altowy, Artur Tuźnik – fortepian, Johannes Vaht – kontrabas, Olle Dernevik – perkusja, z którym Maciej nagrał drugi w swojej karierze, firmowany własnym nazwiskiem album „The Taste of The World”. Jest on sumą doświadczeń z kilkuletniego pobytu Macieja Kądzieli poza Polską. Jak wyjaśnia autor: „Spotkania z przedstawicielami wielu środowisk twórczych, zainspirowały mnie do napisania zupełnie nowej muzyki, która wypełnia album”. To kolejna płyta saksofonisty po, wydanej w 2013 roku, debiutanckiej „The Opening”.
Amalia Obrębowska
Gra na skrzypcach od 7. roku życia. Swą przygodę z improwizacją rozpoczęła pod koniec 2013 roku, a rok później odkryła, że wielką radość sprawia jej również pisanie i wykonywanie własnych kompozycji. Od 2014 roku jest studentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na kierunku Jazz i muzyka estradowa w klasie prof. Henryka Gembalskiego. Jest laureatką wyróżnienia w konkursie na Nową Nadzieję Jazzu na Novum Jazz Festival 2016 w Łomży.
.
.
.
.
.
Michał Puchowski
Wibrafonista, absolwent wydziału jazzu i muzyki rozrywkowej AM w Bydgoszczy – klasa wibrafonu jazzowego. Aktualnie student V roku na Instytucie Jazzu i muzyki estradowej w Katowicach, również w klasie wibrafonu. Inspiracje czerpie z bardzo wielu źródeł lecz wiodącymi są Keith Jarret, Herbie Hancock, Bobby Hutcherson, Gary Burton, Brad Mehldau, Joe Henderson, Miles Davis, Mark Johnson, Horace Silver, Branford Marsalis, Brian Blade. Na stałe lider zespołu Vibe Quartet.
Wokaliści
Małgorzata Hutek
Urodziła się w Łodzi. Swoją muzyczną drogę rozpoczęła od nauki gry na skrzypcach, potem uczęszczała do klasy saksofonu w szkole muzycznej I i II stopnia.
W 2013 roku ukończyła Akademie Muzyczną w Katowicach na specjalności wokalistyka jazzowa w klasach: Anna Stępniewskiej oraz Grzegorza Karnasa.
W trakcie studiów rozpoczęła współpracę z muzykami: Nikolą Kołodziejczykiem, Grzegorzem Masłowski oraz Michałem Kapczukiem, którymi w 2014 roku nagrała swoją debiutancką płytę „Grounded in love”. Na płycie znalazły się autorskie kompozycje Małgorzaty Hutek.
W roku akademickim 2016/2017 podjęła studia na Wydziale Kompozycji i Aranżacji Akademii Muzycznej w Katowicach.
.
.
.
.
Katarzyna Osterczy
20-letnia kielczanka, uczennica III roku Wydziału Jazzu w ZPSM im. F. Chopina w Warszawie w klasie wokalistyki jazzowej prof. Izabeli Zając. Jako dziecko marzyła, aby zostać klasyczną pianistką i kształciła się w tym kierunku w Państwowej Szkole Muzycznej w swoim rodzinnym mieście. Kiedy ukończyła I stopień zaczęła zauważać swoje umiejętności wokalne i poszukiwała odpowiedniej dla siebie stylistyki. Na swoim koncie ma wiele sukcesów wokalnych m.in. Grand Prix na Konkursie Wokalnym Dediuty w Lublinie, Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie „Ocalić od zapomnienia” czy I miejsce w Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Morysa. Była również finalistką Blue Note Competition w 2016 r., finalistką Novum Jazz Festiwal w Łomży w 2016 r., oraz finalistką 44. Konkursu Wokalistów Jazzowych w ramach Festiwalu Jazz na Kresach w Zamościu w 2017 r. Ponadto zdobyła 3. miejsce na Konkursie Wokalistów Jazzowych CEA w 2016 r. oraz 3. miejsca na Konkursie Zespołów Jazzowych CEA 2017r. (jako członkini zespołu).
Alicja Serowik
Wokalistka jazzowa pochodząca z Podlasia. Ukończyła z wyróżnieniem studia na kierunku Jazz i muzyka estradowa, specjalność wokalistyka jazzowa w Akademii Muzycznej w Gdańsku (I st. w klasie Grzegorza Piotrowskiego, 2012; II st. w klasie Krystyny Stańko) oraz Szkołę Estradową I i II st. im. Anny German w Białymstoku.
Wierna standardom jazzowym – wykonuje je najchętniej i najczęściej. Współpracowała z wieloma uznanymi muzykami, a także z licznymi big-bandami. Brała udział w cyklu koncertów „Z młodej piersi się wyrwało” pod egidą Jerzego Satanowskiego. Na stałe współpracuje z gdańskim Chórem Kameralnym 441 Hz, zdobywając coraz to więcej nagród na konkursach ogólnopolskich jak i międzynarodowych, m. in. Gold Band na Slovakia Cantat 2016 The International Choral Festival.
Ma na swoim koncie udział w koncertach m.in. w ramach cyklu „Ja(z)Zaśpiewam” w Akademii Muzycznej w Gdańsku, Festiwalu Jazz Jantar 2012 w Klubie Żak w Gdańsku, Ladies’ Jazz Festival 2013 i 2014 w Gdyni, Cepeliada w Sopocie 2016, Gdańskie Noce Jazsowe w Teatrze Leśny w Gdańsku w 2016, Novum Jazz Festival 2016 w Łomży, Babskie Granie 2017 w Klubie Żak, Kartuzy Jazz Bass Day w 2017 oraz Sopot Molo Jazz Festival 2017.
Jest laureatką licznych konkursów i przeglądów wokalnych, m.in. III Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenek Jacka Cygana (Grand Prix i Nagroda Publiczności) i XI Ogólnopolskiego Festiwalu „Sing, Jazz, Blues” w Białymstoku (I nagroda). Do najnowszych osiągnięć Alicji należy Nagroda Radia Gdańsk Grand Prix Ladies’ Jazz Festival 2017.
Alicja inspiruje się szeroko pojętą muzyką improwizowaną z elementami sonorystyki, muzyką ludową, a przede wszystkim muzyką kurpiowską. Duży nacisk kładzie na instrumentalne traktowanie głosu. Swoją uwagę skupia również na pracy nad oddechem oraz poszukiwaniem i odkrywaniem nowych barw, próbując stworzyć swój własny język muzyczny.
Sylwia Klara Zasempa
Absolwentka Instytutu Wydziału Jazzu i Muzyki Estradowej w PWSZ w Nysie, w klasie wokalu, autorka tekstów oraz kompozytorka muzyki w zespole Flary, gdzie pisze autorską muzykę, z pogranicza soulu i pop-u. Wraz z zespołem otrzymała Grand prix podczas przeglądu zespołów młodzieżowych Ale Twórcy w 2014 r.
Wspólnie z Piotrem Budniakiem tworzy projekt Klara Cloud & the Vultures. Jest to projekt zawierający własne kompozycje jazzowe inspirowane rodzimym folklorem, znane polskie melodie okraszone współczesnymi aranżacjami oraz zdekonstruowane standardy jazzowe z polskimi folklorystycznymi tekstami.
W roku 2009, zdobyła 3. miejsce na IV Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Francuskiej w Lublinie.
Ponadto wyróżnienie podczas I Ogólnopolskiego konkursu Piosenki Rozrywkowo-Jazzowej w 2010 r., w Lublinie. Uczestniczka corocznego konkursu Jazz na Wsi w 2015 roku. Laureatka konkursu Młoda Scena Jazzowa w 2016 r. – podczas Festiwalu Jazz Jantar w Gdańsku. Wyróżnienie podczas IX Ogólnopolskiego Konkursu wokalnego Piosenka Jest Dobra Na Wszystko. Uczestniczka wielu warsztatów muzycznych na terenie całej Polski. Obecnie współpracuje z krakowskimi muzykami. Na co dzień trenerka wokalna w Warszawie.
Zespoły
Follow Dices
Nazwa kolektywu jest nawiązaniem, chociaż niekoniecznie dosłownym, do Cage’owskiego idiomu przypadkowości w muzyce i świecie, rozumianego jako przeniesiony na grunt improwizacji proces poszukiwania węzłów spajających kreowane struktury dźwiękowe.
Artyści podążając za współczesnymi rozwiązaniami estetycznymi, zahaczają o inspirującą ich mozaikę manier muzyki skandynawskiej i polskiej, włączając w to także elementy muzyki nowej, będącej dla nich bezprecedensowym źródłem, z którego wypływa ich tożsamość. Wszystko to scalone zostaje synestetyczną koncepcją kreowania barw i odcieni przestrzeni harmonicznych.
Formacja katowicko-poznańsko-wrocławska. Na przełomie lat 2016/17 skład dał szereg koncertów na terenie całej Polski (Katowice, Kraków, Wrocław, Poznań, Elbląg). Zespół jest w trakcie prac nad debiutancka płytą.
Jan Kantner Quartet
Podobno są trzy rodzaje muzyki – ta smutna, ta wesoła i “ta trzecia”… Czymkolwiek jest, to właśnie ją grają. Konkretniej? To granie między hard bopem a free jazzem, ze sporą domieszką brzmień etnicznych. Jakie jest? Mroczne, przestrzenne, liryczne, nostalgiczne… (Romantycy?).
Inspiracje? John Coltrane, Miles Davis, Billy Harper, Kenny Garret, Piotr Wojtasik, Zbigniew Namysłowski, Viktor Toth
Nie jest prawdą, że nie lubią pianistów i gitarzystów. Po prostu bliska im jest tradycja Ornette’a Colemana i grania w kwartecie bez instrumentu harmonicznego. To daje muzyce przestrzeń, upraszcza harmonię, dodaje surowości i wyrazistości – pasuje do utworów, które grają.
Zespół założyli w lutym 2017 roku. Komponują sami – najczęściej robi to Janek, ale swój twórczy wkład w brzmienie zespołu mają wszyscy. Jest ich czterech – jak łatwo się domyślić tworzą więc kwartet (Quartet!).
Janek Kantner (saksofon altowy, sopranowy) – “gra na alcie inaczej, niż się gra na alcie” – powiedział pewien mądry człowiek i to chyba prawda. Ceni prostotę środków wyrazu, gra lirycznie, ekspresyjnie mocno (tak mówią).
Bartłomiej Chojnacki (kontrabas) – najbardziej doświadczony muzyk w zespole. Lubi dobre, zespołowe granie i dba o to, żeby uzyskać ten efekt. Z tego powodu ma napięty grafik, bo wszyscy chcą z nim grać…
Dawid Opaliński (perkusja) – czasem zdradza jazz z groovem, hip-hopem. Lubi mieszać style i eksperymentować, co zresztą świetnie mu wychodzi. Gra przestrzennie i wyraziście.
Piotr Szlempo (trąbka) – to kolejny oryginał (“trąbka inna niż wszystkie inne”). Ceni minimalizm, co sprawia, że mógłby być Chetem Bakerem, gdyby nie był Piotrem Szlempo.
Reprezentują Wrocław, wszyscy są studentami lub absolwentami wrocławskiej akademii muzycznej, wielokrotnie nagradzanymi na konkursach w kraju i za granicą. Zespół jest także laureatem II nagrody w tegorocznym konkursie na indywidualność jazzową festiwalu Jazz Nad Odrą.
Jan Kantner – saksofony, Piotr Szlempo – trąbka, Bartłomiej Chojnacki – kontrabas, Dawid Opaliński – perkusja
Jakub Paulski Quartet
Projekt muzyczny w skład którego wchodzą muzycy wywodzący się ze środowiska bydgoskiej i katowickiej akademii muzycznych. Kwartet inspiruje się sferą uczuciową, pełną kontrastów i uniesień. Afekt jest dla muzyków bodźcem do improwizowania oraz wspólnym mianownikiem kompozycji.
Zespół zdobył 1. miejsce na konkursie X Europejskie Integracje Muzyczne, 3. miejsce na konkursie 7th Grupa Azoty Jazz Contess, 3. miejsce w konkursie Powiew Młodego Jazzu przy XV Międzynarodowym Krokus Jazz Festiwal oraz wyróżnienie na XVIII Ogólnopolskim Przeglądzie Młodych Zespołów Jazzowych i Bluesowych. Oprócz tego, członkowie kwartetu mają na swoim koncie liczne nagrody na konkursach międzynarodowych. W sierpniu 2015 kwartet wystąpił na 19. edycji festiwalu Sopot Molo Jazz Festiwal. W listopadzie 2017 zespół wydaje debiutancki album „Sound of Affection”.
Jakub Paulski – gitara, Adam Bławucki – saksofon, Rafał Różalski – kontrabas, Peter Somos – perkusja
Kuba Lechki Quintet
Zespół złożony z muzyków związanych z wrocławskim, trójmiejskim, zielonogórskim i katowickim środowiskiem jazzowym. Kolektyw powstał z inicjatywy Kuby Lechkiego, jako podsumowanie studiów na kierunku jazz i muzyka estradowa, w klasie perkusji dr Przemysława Jarosza, na Uniwersytecie Zielonogórskim. Obecnie Kuba Lechki jest studentem tego samego kierunku w klasie perkusji dr Przemysława Jarosza i dr hab. Dariusza Kaliszuka w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Zespół składa się ze studentów i absolwentów tej uczelni. W maju, na konkursie „XX przegląd młodych zespołów jazzowych i bluesowych gdyńskiego sax-klubu” zespół został wyróżniony nagrodą prezydenta miasta Gdynia.
W sierpniu zespół otworzył ostatni dzień festiwalowy na XXI Sopot Molo Jazz Festival.
Jakub Lechki – perkusja, Adam Bławicki – saksofon, Piotr Szlempo – trąbka, Filip Miguła – fortepian, Bartłomiej Chojnacki – kontrabas
Michał Kaczmarczyk Trio
Autorski projekt gitarzysty jazzowego, kompozytora, absolwenta gitary jazzowej na Akademii Muzycznej w Katowicach i w Poznaniu, w którym realizuje on swoje muzyczne pomysły oparte na fascynacji dokonaniami artystów związanych ze współczesną nowojorską sceną jazzową Artysta ma na swoim koncie liczne sukcesy takie jak zdobycie I miejsce w IX Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy, wyróżnienie w kategorii solo open na 9th Tarnów Jazz Contest, czy znalezienie się w gronie finalistów Novum Jazz Festival 2016. Trio powstało w roku październiku 2016 roku. Oprócz lidera, w skład zespołu wchodzą utalentowani, doświadczeni i wielokrotnie nagradzani w ogólnopolskich konkursach studenci poznańskiej Akademii Muzycznej – kontrabasista Krzysztof Baranowski oraz perkusista Maciej Burzyński. W czasie koncertów formacji usłyszeć można nie tylko kompozycje lidera osadzone w stylistyce modern jazzu, ale również standardy jazzowe, bowiem artyści przywiązują ogromną wagę do tradycji oraz korzeni tego gatunku.
Michał Kaczmarczyk – gitara, Krzysztof Baranowski – kontrabas, Maciej Burzyński – perkusja
Michał Martyniuk Trio feat. Jakub Skowroński
Grupa powstała na początku 2016 roku w Nowej Zelandii. Od samego początku grupa zaczęła koncertować i brać udział w różnych festiwalach w Nowej Zelandii i poza krajem, ciesząc się powodzeniem wśród słuchaczy. Między innymi Michał Martyniuk Trio w towarzystwie Jakuba Skowrońskiego zagrali na Java Jazz Festival 2017.
Na początku 2017 roku Michał Martyniuk przeniósł się do Polski, gdzie poznał młodych znakomitych muzyków. Bartek Chojnacki na kontrabasie i Sebastian Skrzypek na perkusji oraz jak zawsze gościnnie saksofonista Jakub Skowroński, z którym Michał 10 lat temu, w Poznaniu, zaczynał swoją przygodę z jazzem. W tym roku zostali zaproszeni na festiwal Jazz Bez na Ukrainie.
Muzyka napisana przez lidera grupy charakteryzuje współczesne podejście do idei formy oraz
improwizacji, zbudowane na tradycjach muzyki jazzowej i europejskiej. Zespół sięga również po inspiracje do rozmaitych gatunków „muzyki świata”, które usłyszeć można w autorskich kompozycjach oraz aranżacjach. Muzycy planują nagrać w tym roku swoją debiutancką płytę, na której znajdą się oryginalne kompozycje Michała powstałe jeszcze w Nowej Zelandii, jak i nowy materiał, nad którym muzycy wspólnie pracują, odkąd powstał nowy skład w Polsce.
Michał Martyniuk – fortepian, Jakub Skowroński – saksofon, Bartłomiej Chojnacki – kontrabas, Sebastian Skrzypek – perkusja
Michał Skwierczyński Quartet
Grupa powstała w 2016 roku. W jej skład wchodzą aktualni oraz byli uczniowie Wydziału Jazzu lub Policealnego Studium Jazzu w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Warszawie. Blue Note Poznań Competition będzie dla nich pierwszym wyzwaniem konkursowym w tym składzie.
Michał Skwierczyński – gitarzysta, kompozytor, lider zespołu. Zainspirowany w szczególności muzyką nowojorską kształcił się m.in. pod okiem takich sław jak Gilad Hekselman, Lage Lund, Mike Moreno, Rafał Sarnecki czy Matt Penman. Laureat nagrody Grand Prix w konkursie zespołów jazzowych CEA wyróżniony indywidualnie za ‘dojrzałość muzyczną i niebanalne kompozycje. Na co dzień członek kilku przede wszystkim warszawskich projektów.
Piotr Iwański – pianista, znany w warszawskim środowisku muzycznym. Centrum jego zainteresowań stanowią jazz, piosenki oraz muzyka poważna. Występuje jako pianista solowy, oraz akompaniator. Laureat nagrody Grand Prix w konkursie zespołów jazzowych CEA. W muzyce ceni oszczędność i powściągliwość – tak, aby każdy zagrany dźwięk nosił większą odpowiedzialność.
Jan Wierzbicki – kontrabasista, absolwent w klasie Andrzeja Święsa. Ceniony w całej Polsce wszechstronny muzyk sesyjny (także jako gitarzysta basowy). Może pochwalić się współpracą z wieloma sławami krajowej sceny reprezentującymi różne gatunki muzyczne. Laureat nagrody Grand Prix w konkursie zespołów jazzowych CEA.
Radosław Mysłek – perkusista, oprócz Policealnego Studium Jazzu ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie. Również ceniony muzyk sesyjny, występował na scenach Europy i Azji. Koncertował i nagrywał m.in. ze Zbigniewem Namysłowskim, Krzysztofem Pendereckim, Henrykiem Miśkiewiczem oraz Krzesimirem Dębskim.
Michał Skwierczyński – gitara, Piotr Iwański – fortepian, Jan Wierzbicki – kontrabas, Radosław Mysłek – perkusja
Natalia Kordiak Quintet
Nowo powstały zespół składający się z uczniów i absolwentów „Bednarskiej”. Cała koncepcja kwintetu opiera się na nietypowym wykorzystywaniu głosu jako drugiego instrumentu dętego, otwartych improwizacjach i nieoczywistych formach utworów.
Natalia Kordiak – wokal, Marcel Baliński – fortepian, Przemysław Chmiel – saksofon, Jan Wierzbicki – kontrabas, Kacper Kaźmierski – perkusja
.
Organizatorem konkursu jest
Stowarzyszenie Inicjatyw Muzycznych Blue Note w Poznaniu
Blue Note Poznań Competition odbywa się dzięki dofinansowaniu ze środków Miasta Poznania
oraz ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego